Integritatea şi conformitatea conduitei în mediul privat
Alexandru Sitaru
Avocat în Baroul Bucureşti, SCA „Hotca & Asociaţii”.
Grigore Marius Tite
Avocat în Baroul Bucureşti, SCA „Hotca & Asociaţii”.
Abstract
Integrity is an increasingly common word, frequently present on everyone’s lips, but often it is not properly used so as to describe the things to which it refers. Maybe this is why integrity tends to lose substance and seems to become a banal thing, accessible to anyone.
In this article we will try to discover integrity – social value – in the private environment, at the internal level of companies and in their relationships with the business partners.
Also, we will approach the matters concerning the integrity department and the role of the compliance officer.
Keywords: integrity; business; compliance; integrity department; private companies; compliance officer
Rezumat
Integritatea este un cuvânt din ce în ce mai uzual, care apare în mod frecvent pe buzele tuturor, însă de multe ori nu este întrebuinţat corespunzător pentru a descrie lucrurile asupra cărora poartă. Poate, tocmai din această cauză, integritatea tinde să‑şi piardă din substanţă şi pare să devină un lucru banal, aflat la îndemâna oricui.
În cadrul acestui articol vom încerca să surprindem integritatea – valoare socială – în mediul privat, la nivelul intern al companiilor şi în relaţiile acestora cu partenerii de afaceri.
De asemenea, vom aborda chestiunile privind compartimentul de integritate şi rolul ofiţerului de conformitate.
Cuvinte‑cheie: integritate; afaceri; conformitate; compartiment de integritate; companii private; ofiţer de conformitate